Publicaties

Meer wetenschap in het archief…

Special

BWM cahier 'Synthetische Biologie'

Synthetische_biologie_banner

Nadat in het jaar 2000 het complete menselijk genoom in kaart was gebracht, brak definitief een nieuwe periode aan in de biotechnologie. Tegenwoordig wordt zelfs al hard gewerkt aan het van de grond af opbouwen van 100% synthetische, maar desalniettemin levende cellen. Stichting Bio-wetenschappen & Maatschappij en Kennislink brengen samen het nieuwe BWM cahier ‘Synthetische biologie’ online.

Kennislink houdt een publieke discussie over synthetische biologie. Praat nu mee over toepassingen als lichtgevende bomen en levensverlenging!

Twitter kennislink

Faces of Science Meer…

"Jonge wetenschappers bloggen over hun leven, onderzoek en passies."

Onmisbare katalysatoren deel 2: Energie

door Roy van den Berg

Olie, kolen en gas worden in Nederland gebruikt als voornaamste energiebronnen. Deze ruwe grondstoffen zijn echter niet altijd direct geschikt als brandstof.

Chileense algen!

door Peter Mooij

Overal ter wereld bestuderen mensen algen. En hoewel het meeste contact met andere onderzoekers via internet verloopt, blijft elkaar in het echt ontmoeten toch de beste manier om goed informatie uit te wisselen.

Agenda Meer agenda…

Specials

Wetenschap op maandag bij NPO Doc

Maandag is wetenschapsavond op NPO Doc, met komende o.a. de documentaire How Many People Can Live on Planet Earth met bioloog Sir David Attenborough, de korte animatie-documentaire The Strange New World of Nanoscience waarin Stephen Fry uitlegt wat nanotechnologie inhoudt, en in het kader van de themaweek ‘Aapjes kijken’ de film De verloren kolonie over het Soechoemi Primaten Centrum in de Abchazische hoofdstad Soechoemi.

Peiling: Wat doe jij met je extra jaren als je 130 jaar kan worden?

Thema’s