Publicaties

Meer wetenschap in het archief…

Special

Zou jij een pil kopen om lekkerder te ruiken?

Met behulp van synthetische biologie zouden we bacteriën in het lichaam nuttiger kunnen maken dan ze nu al zijn. Bekijk de themapagina Synthetische biologie en Praat nu mee op Kennislink!

Twitter kennislink

Faces of Science Meer…

"Jonge wetenschappers bloggen over hun leven, onderzoek en passies."

Aan de slag!

door Joyce Browne

Zo. 2015 kan voor mij beginnen, want de eerste twee weken van januari bestonden voor mij uit vakantie in het Caribisch gebied.

Coffee + Creativity = Coffitivity?

door Kirsten van den Bosch

In mijn vorige blog had ik het al over creativiteit. En ik doe onderzoek naar de effecten van hedendaagse geluidsomgevingen (soundscapes) op mensen en ik zou geen echte promovendus zijn als ik deze twee onderwerpen niet aan elkaar kon koppelen.

Agenda Meer agenda…

Specials

BWM cahier 'Synthetische Biologie'

Synthetische_biologie_banner

Nadat in het jaar 2000 het complete menselijk genoom in kaart was gebracht, brak definitief een nieuwe periode aan in de biotechnologie. Tegenwoordig wordt zelfs al hard gewerkt aan het van de grond af opbouwen van 100% synthetische, maar desalniettemin levende cellen. Stichting Bio-wetenschappen & Maatschappij en Kennislink brengen samen het nieuwe BWM cahier ‘Synthetische biologie’ online.

Kennislink houdt een publieke discussie over synthetische biologie. Praat nu mee over toepassingen als lichtgevende bomen, levensverlenging en synthetische pillen die je lekkerder laten ruiken!

Thema’s